به گزارش مشرق، نوروز 96 هم سپری شد و در این مدت، رادیو و تلویزیون به عنوان رسانههایی جمعی و فراگیر هریک برنامههایی را برای سرگرمی و اطلاع رسانی مخاطبان تدارک دیده بودند.
بر اساس نظرسنجی مرکز سنجش افکار صدا و سیما از مخاطبان بالای ۱۲ سال در سراسر کشور، مشخص شد «خندوانه»، «دورهمی»، «سهستاره»، «علیالبدل» و «دیوار به دیوار» پربینندهترین و محبوبترین برنامهها و سریالها در ایام نوروز بودند.
مشروح این گزارش به شرح زیر است؛
مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما در پژوهشی، نظر مخاطبان بالای 12 سال در تهران و 33 شهر دیگر ایران درباره برخی برنامههای شبکههای یک تا پنج و نسیم را بررسی کرده است.
* برنامه «سه ستاره»، سریالهای «علیالبدل» و «دیوار به دیوار» به ترتیب بعد از «خندوانه» و «دورهمی» بیشترین مخاطب را به خود جلب کردهاند.
* بیش از 60 درصد پاسخگویان به پرسشهای این نظرسنجی برنامههای ویژه تحویل سال را از شبکههای سیما تماشا کردهاند و تقریبا 30 درصد پاسخدهندگان، به دلایل مختلف تماشاگر تلویزیون نبودهاند.
* از میان هشت برنامه پر مخاطب در شبکه یک، سریال علیالبدل بیش از 42 درصد بیننده داشته که میزان رضایت آنها بیشتر از 81 درصد بوده است.
* از میان برنامههای شبکه سه، ویژهبرنامه «سه ستاره» با بیش از 43 درصد بیننده و بیشتر از 88 درصد رضایتمندی، در صدر جای گرفته است. پس از آن و در رتبه بعدی سریال «دیوار به دیوار» قرار دارد
* برنامه «خندوانه» در میان برنامههای شبکه نسیم و در میان تمام برنامههای تلویزیون بیشترین مخاطب و بالاترین میزان رضایتمندی را داشته و بعد از آن برنامه «دورهمی» در فهرست بهترینهای تلویزیون قرار دارد.